Een keurige vent, stoere rocker en verliefd zijn.

Sanleest 31 maart 2023
~ Het verhaal: ~

31 jaar is Daphne, ze wil moeder worden maar haar vriend heeft andere plannen. Thom heeft een nieuwe baan maar die is heel ver van Nederland. Daphne besluit om te blijven in Nederland en Thom verhuist naar de andere kant van de wereld. Zelf is ze daar niet gelukkig mee. Haar kinderwens kan ze nu wel opbergen. Maar dan komt ze Renko tegen. Hij is jong, passievol en heeft een groot geheim. Waarom spreekt ze met zo iemand af? Iemand die totaal haar type niet is…

Het verhaal begint met Renko die een beetje temperament vol is. Al snel springt het verhaal over na een nieuw hoofdstuk over Daphne. Het is een verademing om te lezen over Daphne. Ze heeft een groot hart. Thom is een keurige vent die lekker zijn zin doordrijft. Ze kiest voor haar zelf maar bye bye kinderwens. Uit onverwachte hoek krijgt ze steun van Jens en Anne. Beide beste vriendinnen zijn het tegenovergestelde van elkaar. Zo staat Jens losser in het leven dan Anne. Anne is haar schoonzus, oordeelt sneller over een ander. En dan heb je nog Renko een stoere man.

Hoofdpersonages: ~

Vlotjes las ik verder tot als ik op eens aan pagina 100 zat. Oh wat had ik opeens een hekel aan het personage Renko. In het begin komt hij over als een stoere kerel met een groot drank probleem. Ik vond hem eigenlijk stiekem helemaal niet geschikt voor Daphne. Als lezer zag ik haar liever groeien. Maar dan graaft de schrijver wat dieper in op het verleden van Daphne en Renko. Beetje bij beetje komen alle geheimen uit. Ja ik was opeens fan van beide personages.

Schrijfstijl:

Julia Ran heeft een vlotte schrijfstijl die je meeneemt door heel het verhaal. Al snel waan je je in een niet zo perfecte wereld met heel wat duistere geheimen die op het einde stilletjes aan het licht komen. De schrijver graaft heel diep om tot het uiterste te gaan. Zo komen er heel wat pijnlijke onderwerpen aanbod zoals rouwverwerking, drank- en drugs verslavingen maar ook persoonlijke groei en ontwikkeling.

~ Conclusie: ☆☆☆☆ sterren. ~

Tequila Sunrise is een roman die geen onderwerp uit de weg gaat. Een verhaal dat zo vlot leest dat je het zo uit hebt. Een aanrader voor iedere lezer die graag romans leest. Heb jij dit boek al gelezen? Wat vond je er zelf van?

*Recensie exemplaar gekregen van Godijn Publishing. Om dit boek te lezen en te recenseren. Dit is mijn eerlijke mening over het boek. #gekregen

Meer recensies van Sanleest