Geen typische historische roman

Sanleest 09 februari 2022
Het verhaal van Sophie begint gruwelijk. Ze ziet hoe haar ouders worden vermoord. Ze raakt ook gewond door de Vallois. Je krijgt onmiddellijk medelijden met haar. Je voelt de pijn van Sophie. Gelukkig word ze gered door de knappe Jean. Een gespierde sexy leider van de revolutionaire groep De Vallois. Sophie komt in het begin een beetje angstig over. Ze was natuurlijk in shock. Maar op het einde vind ik haar wel een straffe madam. Ze was dan ook mijn favoriete personage uit dit boek.

Geen typische historische roman:
Het debuut van Iris is een prachtige roman geworden. Ik kon het boek niet aan de kant leggen. Na elk hoofdstuk wou ik meer weten over de personages en het geheim van Sophie. Het verhaal is puur fictie, natuurlijk heeft de Franse revolutie echt bestaan. Het is geen historische roman waar je iets uit leert en dan kon mij eigenlijk wel bekoren. Het is eens iets anders dan een typisch historische roman.

Personages en de schrijfstijl:
De personages uit het verhaal zijn enorm beeldend geschreven. Je ziet al snel voor je de prachtige jurken, de knappe mannen en Frankrijk uit 1790. Iris heeft een vlotte pen, in het begin is haar schrijfstijl wel een beetje wennen. Maar dat went als je een paar hoofdstukken hebt gelezen. Er stonden wel een paar foutjes in het verhaal. Sommige zinnen klopte niet. Ik vond ook een paar typ foutjes. Dat vond ik wel een beetje jammer. Hopelijk kan de uitgeverij de typ fouten er nog uithalen. Odanks de foutjes leest het boek wel enorm vlot.

~ Conclusie: ☆☆☆☆ sterren ~

Het boek De Vallois bevat verraad, intriges en onverwachte wendingen. Maar ook het einde was onverwacht. Je ziet de twist gewoon niet aankomen. Van mij mocht het boek wel wat langer duren. Ondanks de typfouten geef ik dit boek 4 sterren. Het boek is ontzettend spannend geschreven. Dit boek kan en wil je niet aan de kant leggen. Echt een aanrader als je houdt van een historische kostuum roman!

*Recensie exemplaar gekregen van Godijn Publishing. Ik recenseer het boek en schrijf hier bij mijn eerlijke mening over het boek. #gekregen

Meer recensies van Sanleest