Een uniek einde

Sanleest 09 juni 2021
Ik zag dit boek al regelmatig verschijnen op Instagram. Dus was ik er eigenlijk wel nieuwsgierig naar geworden. Gebroken Adem word verteld door Patrick maar ook deels door Judith. De jonge Patrick die met zijn ouders op vakantie gaat naar het mooie Baltimore in Ierland. Hij kan de charmes van de mysterieuze Morgayne niet weerstaan. Die een deur toe gooit voor zijn neus. Wie is de mysterieuze jonge vrouw die op blote voeten rond loopt? Maar dan veranderd het weer, de storm is in aankomst. Maar ook diep gewortelde geheimen van zijn familie komen aan het licht.

Schrijfstijl:
Het boek Gebroken Adem is beeldend geschreven. Je waant je in een mensen wereld in het mooie groene Ierland omringd door de prachtige magie van het personage Morgayne. Het boek leest vlot, bevat enorm veel spannende scenes. Latoya weet de lezer vast te houden tot het einde. Ze bouwt de spanning mooi op in het verhaal. Je tenen zitten te kronkelen van de spannende scenes in het boek. Het boek Gebroken Adem wil je niet aan de kant leggen. Hoe verder je in het boek bent, hoe moeilijker je het los kan laten. Dit boek lees je uit op een paar dagen.

De personages:
Morgayne is neergepend als een ijzer sterk personage. Ze heeft speciale krachten die haar ontzettend sterk maken. Eigenlijk vond ik haar het leukste personage. Ik kreeg naar het einde toe ook wel een beetje medelijden met haar.

De cover:
Gebroken Adem heeft een prachtige cover die je aantrekt als lezer. Een jonge vrouw in een prachtig kleedje, verlangend kijkend naar degene achter haar.

Een minpuntje:
Een minpuntje aan het boek vond ik de zwart/wit illustraties. Maar dat is persoonlijke smaak.

Een uniek einde:
Je ziet het einde op je afkomen. Maar stiekem hoop je toch op een ander einde. De cliff hanger naar het einde toe is een beetje apart en raar maar wel enorm spannend. Waarbij je alleen kan staren naar het boek. Is het nu al uit?

~ Conclusie: ☆☆☆☆ sterren ~
Gebroken Adem krijgt ondanks het spannende en aparte einde toch 4 mooie sterren. Het boek is enorm spannend en magisch geschreven. Als je houdt van mystieke wezens, magie en spanning dan is dit boek echt een aanrader voor jou.
Dankjewel Hamley Books en Latoya Morris dat ik het boek “Gebroken Adem” mocht recenseren.

*Recensie exemplaar gekregen van Young Adult België. Om dit boek te lezen en te recenseren. Dit is mijn eerlijke mening over het boek. #gekregen

Meer recensies van Sanleest