Een boek vol fantasie dat tot op het einde spannend blijft

Sanleest 13 juni 2020
De ijzerkoning - Julie Kagawa
De Ijzerkoning is het eerste boek uit de prachtige reeks Iron Fey. Deze boeken reeks wou ik al heel lang lezen. Alleen twijfelde ik om ze aan te kopen. Oh wat heb ik spijt dat ik deze prachtige reeks niet eerder heb gekocht. Onlangs kocht ik dit boek bij de standaard boekhandel voor maar 5 euro. Echt een koopje voor een hardcover!

-De cover:
Het eerste deel heb ik gekocht als hardcover, het is zo mooi, blauw en de getekende vormen in het boek zijn zo mooi. Deze cover straalt iets koninklijks uit.

-Samenvatting:
Haar naam is Meghan Chase nog 24 uur en ze wordt 16. Eindelijk volwassen een rijbewijs en ik kan ergens alleen naar toe rijden. Maar opeens gebeuren de raarste dingen, ze ziet overal vreemde monsters en zelfs op een computerscherm staat er een tekst voor haar. Meghan snapt er niks van. Maar dan ontdekt ze nog een groter geheim. Ze blijkt de dochter te zijn van een elfenkoning. Hoe kan ze overleven als half mens, half elf in een nieuwe wereld?

-Wat vond ik zelf van het verhaal:
Het verhaal begint met een dappere Meghan die naar de bushalte wandelt. Maar dan word ze opgehouden door een schattig knulletje haar broertje Ethan. We leren ook haar beste vriend Robbie kennen. Ik vond hem eigenlijk al in het begin een beetje mysterieus. Waarom ik dat vind? Dat kan ik natuurlijk niet verklappen. Dat ontdek je zelf in het boek.
De eerste hoofdstukken lijken rustig te beginnen. Maar dankzij de koppigheid van Meghan word het al sneller spannend. Het blijft zelfs spannend tot aan het einde toe. De schrijfstijl van Kagawa kennen we allemaal als enorm vlot. Uit haar pen tovert ze dan ook iedere keer een prachtig young adult verhaal.

-Ash en Meghan:
Ash leren we eerst kennen als een gevaarlijke winterprins. Maar door het verhaal te lezen kreeg ik een beetje medelijden met hem. Hij was eigenlijk niet zo gevaarlijk maar eerder een doodgewone jongen met gevoelens. Je ziet hem bij Meghan ook helemaal openbloeien. Ik ben echt nieuwsgierig geworden hoe het verder loopt met hun verhaal.

-Conclusie:
Dit boek is echt een aanrader als je houdt van elfjes, trollen, een Grimalkin (kat) met een zeer droge humor en ontzettend veel spannende avonturen doorheen het hele boek. Dan denk je oh nu gaat het rustiger worden. Nee hoor Julie Kagawa zorgt er voor dat het nog spannender wordt. Dit boek verdient dan ook een 5/5 als cijfer. Heb jij dit boek al gelezen? Wat vond je er zelf van?

Meer recensies van Sanleest