Een prachtig sprookje

Sanleest 13 juni 2020
Onlangs deed ik mee in de facebook groep Young Adult België om een recensie exemplaar te winnen van “Een sprookje” van Danielle Steel. Alleen al die cover is zo mooi met de vrouw er op met de lange prinsessen jurk. Daardoor wou ik dit boek heel graag lezen.

Wat heb ik een geluk gehad om dit mooie sprookje te winnen.

- Samenvatting:
Camille een prachtige jonge vrouw die na het overlijden van haar moeder, samen met haar vader het familiewijngoed runt. Maar op een dag veranderd alles voor haar. Haar lieftallige stiefmoeder pakt haar alles af wat ze lief heeft. Zal het Camille lukken om haar leven terug te winnen?

- Het boek:
Het boek begint met een prachtig voorwoord van Danielle. Ze schrijft dat we allemaal een beetje magie nodig hebben in ons leven. Want ook in het echte leven kunnen we al eens een boze stiefmoeder tegenkomen.

- Het verhaal:
Het verhaal begint met Christophe die een fortuin erft van zijn overleden vader. Hierdoor kon hij eindelijk zijn droom najagen. Zo kocht hij een paar wijngaarden op, bouwde een kleine chateau en startte samen met Joy in Napa Valley een succesvolle wijngaard. Die al snel de naam Chateau Joy kreeg. Ze kregen een prachtige dochter Camille. Maar alles veranderde toen Joy overleed. Christophe leerde al snel de Française Maxine kennen. Ze trouwden al snel ondanks dat zijn dochter Maxine niet vertrouwt. Maar dan slaat het noodlot opnieuw toe voor Camille.

Net als je denkt dat het niet erger wordt voor Camille, gebeurt er weer iets waardoor je echt medelijden met haar krijgt. Maar toch heeft Danielle een heel sterk personage neer gepend. Na elke gebeurtenis in het verhaal komt ze er toch weer sterker uit.

In Een sprookje leren we ook de lieve “sprookjes oma Simone” kennen. Ze komt over als een typisch oud vrouwtje, een ketting roker en toch lijkt ze helemaal niet op haar dochter. Ze is net het tegenovergestelde en ze krijgt dan ook al snel een band met Camille.

Maxine komt in het verhaal echt over als een verschrikkelijke vrouw. Hebzuchtig, ze wil dan ook altijd maar meer geld hebben. Haar 2 zonen lijken ook echt op haar, de ene een beetje dommer dan de andere. Ik ergerde mij zo verschrikkelijk aan deze personages. En toch kon ik niet ophouden met lezen.

- Conclusie:
Danielle schrijft een prachtige moderne versie van het bekende sprookje waarmee we allemaal zijn opgegroeid. Een sprookje dat je niet kan neerleggen, je leeft helemaal mee met Camille waardoor je echt een hekel krijgt aan Maxine. Iedere keer zat ik op het puntje van mijn stoel. Ik zou Maxine zelf een mep hebben verkocht, om zo de lieve Camille te helpen.

Oh wat heb ik genoten van dit boek. Ik geef het boek dan ook 4 prachtige hartjes.

Meer recensies van Sanleest