Ik vond dit boek echt fantastisch

Sanne Brugel 11 oktober 2020
Ik heb lang naar woorden moeten zoeken om te beschrijven wat ik van dit boek vond. Als je mijn glimlach had kunnen zien na het lezen van de laatste bladzijden had je het geweten. Want mijn gezicht sprak boekdelen.

Ik vond dit boek echt fantastisch, en ga nu een poging doen om je te vertellen waarom. De flaptekst geeft eigenlijk gelijk al de draad van het verhaal weg. Het gaat om een meisje Pippa die voor het eindexamen een profielwerkstuk moet schrijven en kiest als onderwerp moord en vermissing. Ze duikt in een zaak van 5 jaar geleden, Andie raakt vermist en wordt uiteindelijk doodverklaard zonder dat er ooit een lichaam is gevonden. Pippa gebruikt haar profielwerkstuk om in interviews te kunnen voeren met toemalige getuigen en probeert op die manier erachter te komen wat er nu daadwerkelijk is gebeurd. Ze gelooft namelijk niet dat de dader het ook daadwerkelijk heeft gedaan.

Ik vind het verhaal erg goed opgebouwd. Je wordt van begin tot eind meegenomen in de vorderingen van haar werkstuk en gaat zo als lezer ook nadenken over wat er nou gebeurd zou kunnen zijn. Je wordt volledig meegenomen in de denkwijze van Pippa. Wat ook erg leuk is, zijn de bladzijden uit haar profielwerkstuk. Je kan alle notities en interviews meelezen. Stukje bij beetje kom je meer te weten over wat er 5 jaar geleden is gebeurd.

Wat ik ook positief vind is dat er in het verhaal ook wordt geswitcht naar het privéleven van Pippa. Dat maakt, naar mijn mening, het verhaal compleet. Dit boek heeft een goede afwisseling van spanning en humor. Ik heb zo genoten van dit boek ! Deze zou bij iedereen op zijn/haar lijstje moeten staan

Meer recensies van Sanne Brugel