Een origineel verhaal, onwijs goed geschreven

Sanne Brugel 23 mei 2020
Uitstekend, verbluffend, belachelijk goed.

Ik leende dit boek van een collega en dacht “lekker boekje voor tussendoor”. Dit boek stond al wel even op mijn TBR lijst. Ik had nu de kans om het te lezen, en tegelijk kennis te maken met Esther Verhoef. Ik had nog nooit een boek van haar gelezen.

Verslonden heb ik dit boek. Jeetje, wat is dit een goede zeg ! Bovenverwachting en zeker veel
spannender dan ik had verwacht. Het is een boek wat erg vlot leest, je raast er zo doorheen. Erg fijn, ik wilde alsmaar verder lezen. De combinatie van twee perspectieven. Je krijgt de kans het verhaal te zien vanuit twee verschillende hoeken. In het begin een criptische omschrijving in de ik-vorm geschreven. Ik heb me tot het einde afgevraagd vanuit welk persoon in het boek deze fragmenten nu zijn. Vanuit welke persoon wordt dit nu geschreven ? De opbouw van het verhaal is erg goed gedaan. Eerst ontspannen, iemand die heerlijk op vakantie gaat en toevallig iemand tegenkomt die een lift nodig heeft. Maar niets is wat het lijkt, ze beland in een nachtmerrie...

Ik heb onwijs genoten van dit boek en van de schrijfstyle van Esther Verhoef. Ik heb op een hele prettige manier kennis gemaakt met deze schrijfster. Een origineel verhaal, onwijs goed geschreven. Dit is zeker een aanrader.

Meer recensies van Sanne Brugel