5 sterren volledig verdient

Sanne Brugel 05 mei 2020
Voortreffelijk geschreven. Uitstekend gedaan.

Dit is een boek van Nicci French zoals ik gewend ben, waar ik op gehoopt had. Ook dit boek las ik snel uit, ik was er zo doorheen. Ik bleef maar lezen en kon het boek absoluut niet wegleggen. Je raast er doorheen.

Het hele boek gaat eigenlijk maar over één ding: een gevangene die probeert vrij te komen en haar onschuld probeert te bewijzen. Dat klinkt misschien wat eentonig. Maar dan vergeet je even de goede schrijfstyle van French. De pakkende zinnen die prachtig verwoord zijn. Dit boek heeft weer iets spannends en geeft je stof tot nadenken. Want hoe zit het nou ? Wie is de dader en hoe is deze moord tot stand gekomen ? Stukje bij beetje kom je meer te weten over de achtergrond van de moord en leer je de hoofdpersoon steeds beter kennen. Het goede aan dit boek, en ook aan de Frieda Klein serie, is dat je als lezer steeds zelf gaat en wil bedenken wat het slot gaat zijn. Maar het uiteindelijke slot had je zelf nooit kunnen bedenken.

De gevangenisstraf en het proces worden duidelijk verwoord waardoor een bijna perfecte voorstelling kan maken van de situatie. Je wordt meegenomen in de rechtbank, hoort bewijsstukken en verklaringen. Je kan je perfect verplaatsen in de verdachte, voelt die emotie.

Dit boek krijgt van mij de volle 5 sterren. Volledig verdient. Erg goed geschreven, wederom genoten.

Meer recensies van Sanne Brugel