Vreemd boek, vreemde opbouw, vreemde plot

Sanne-lot van Ulzen 18 november 2021
Het boek bleef in eerste instantie niet hangen, ik legde het steeds weg en pakte iets interessanters. Ik denk dat het te maken had met de voor mij onwaarschijnlijke hoofdfiguur. Een vrouw aan de buitenkant en meer een man qua denken ofzo. Ik denk dat de auteur zich onvoldoende heeft kunnen verplaatsen in een vrouw, zo kwam het bij mij over. Ze neukte en heeft daar geen mening over, ze toont weinig emotie bij de paar geliefden die passeren, ze observeert en is naar alles vrij cynisch en kortaf.
De plot is wat ongelijk verdeeld. In eerste instantie gebeurt er niet heel veel, mondjesmaat wordt wat informatie gegeven en dan in één keer gaat het zo snel de laatste 40-50 bladzijden, de personages buitelen over elkaar heen, dat ik het niet meer kon volgen. Ik kan de plot dan ook niet navertellen, maar dat kan ook komen, omdat de schrijver halve informatie geeft, soms een suggestie, daar moet je van houden. En ik vond de emoties wat zakelijk uitgewerkt, van afstand beschreven, waardoor ik steeds het idee had: ach, het valt dus wel mee. Terwijl er toch aan het einde wat heftige gebeurtenissen werden beschreven.
Misschien lag het aan mijn stemming, dat vermoed ik, wanneer ik de zeer positieve recensies lees, maar mij viel het wat tegen.

Meer recensies van Sanne-lot van Ulzen