Goede onderzoeksjournalistiek, leest als een roman

Sanne-lot van Ulzen 12 december 2021
Wat ben ik dol op deze combinatie van waargebeurde familiegeschiedenis en journalistiek. Elke vrije minuut nam ik het boek om verder te lezen. Geen literatuur, wel een goed geschreven verhaal. Het geeft hoed inzage in de gevolgen van intense hebzucht, zoals het verminderen van ethische normen, het grote ego en het verlaagde empathisch vermogen. Totdat half Amerika over de familie valt en hun imago van goed gevende en cultuur minnende familie.
Soms iets te veel rechtszaken die beschreven werden naar mijn smaak, vooral lastig omdat het Amerikaanse rechtssysteem toch anders is dan bij ons met haar vele staten, aanklagers, advocaten, waardoor het me soms duizelde.
En dan te bedenken dat het bedrijf pas vorig jaar failliet ging en het nog niet voorbij is….

Meer recensies van Sanne-lot van Ulzen