geweldige personages, soms iets te gedetailleerd

Ik ben een liefhebber van deze schrijver, omdat hij zijn personages zo goed uitdiept. Nu ook weer. En zo herkenbaar dat de één uit eenzelfde gezin een geheel andere weg inslaat dan een ander. En dan de problemen tussen de ouders, die ook realistisch zijn. Eigenlijk kan dit gezin net zo goed nu bestaan, op de sfeerbeschrijving van de jaren 70 in de VS na. Een feest om te lezen en zo knap van de schrijver hoe goed hij de personen neerzet. Zodat je toch nog je eigen beeld kunt creëren. Het enige minpuntje vind ik zijn neiging om net te uitgebreid te zijn in zijn omschrijving. Als hij iets wil duidelijk maken, zal hij eerder 6 voorbeelden noemen dan 3, terwijl je eigenlijk al na 2 voorbeelden begrijpt waar het over gaat. Dat stoorde me soms, ook bij zijn andere boeken.
Het einde vond ik ingewikkeld. Een implosie. Maar ik las op Hebban dat het om een trllogie gaat, dat verklaarde het een beetje. Heerlijk om te lezen dat deze schrijver zo goed kan verwoorden wat deze mensen willen.

Meer recensies van Sanne-lot van Ulzen