Meer inhoud dan alleen antwoord op de boektitel

Sanne 24 november 2021
‘Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt’ van Douwe Draaisma dekt niet volledig de lading van de inhoud van het boek. Aan de titel van het boek is weliswaar een hoofdstuk gewijd, maar het boek bevat veel meer interessante ideeën en theorieën over ons geheugen.
Het boek is heel goed leesbaar en ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een opsomming aan voetnoten en literatuur als je als lezer nog meer zou willen lezen. Het boek bevat onderwerpen als déjà vu, trauma, onbetrouwbare getuigenverklaringen, savant-syndroom en reminiscentie.
Het boek was interessanter dan ik van te voren dacht dat het zou zijn. Aanrader voor wie geïnteresseerd is in het geheugen en herinneringen.

Meer recensies van Sanne