Politiek, bloed en intriges

Sannejms 19 april 2018
I am a leader,’ said Roper. That’s all. That is what this country needs. And if I am ever given the opportunity, that is what I will show.

Wanneer de vader van Roper sterft op het slagveld word hij onverwacht jong Lord van zijn rijk. Hij mag dan wel de black Lord zijn maar dat garandeert niet zijn veiligheid. Het hoofd van the sacred guard wil de macht over de troon en de zuiderlingen razen door zijn land. De oorlog moet worden uitgevochten binnen en buiten de muren van de stad. Roper sluit verschillende verbonden om zijn plannen te laten slagen en de troon te behouden.

Ik moest echt even in het verhaal komen en wennen aan de opbouw van het verhaal, de schrijfstijl die vond ik heel mannelijk overkomen maar ook lekker vlot. Roper vond ik gelijk sympathiek, hij is een sterke persoonlijkheid die het verhaal bepaalt, richting geeft. De cover past ook erg mooi bij het verhaal, het heeft iets duisters en de wolf is zeer herkenbaar in het verhaal. de sfeer in het verhaal is heel levendig, dit komt doordat het verhaal zo gedetailleerd is. Bijvoorbeeld de geur van kruiden en de omschrijving van de omgeving geven je het gevoel dat je je in de middeleeuwen bevind. Ook de strategische oorlogsvoering en de politieke intriges zijn heel sterk. Het is wel iets waar je je hoofd bij moet houden want anders raak je al snel de draad kwijt. Het verhaal is heel krachtig geschreven en de personages zijn heel sterk, alleen mis ik daar wat diepgang.

Ik had wel wat moeite met de gevechten en de slagvelden, maar dat komt omdat mijn voorkeur daar ook niet ligt. De strategische oorlogsvoering voert duidelijk de boventoon in dit verhaal. Het plot is heel goed uitgewerkt, het komt alleen traag op gang. Maar aangezien er nog meerdere delen volgen word dat misschien nog anders. Ondanks dat dit boek niet in mijn comfortzone lag en ik het een echt mannenboek vind, vind ik het toch een goed boek.
Het krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Sannejms