flauwe tegenvaller

Sannejms 09 juni 2019
You will find a way to make a life you love.
~ p 34 ~

In We set the dark on fire leren we Dani kennen. Zij leert op Medio’s school voor Primera’s en segunda’s om een goede primera te zijn. Als beste van haar jaar verwacht ze in een goede familie te komen als ze samen met de segunda trouwt met de man die haar gekozen heeft. Ze komt samen met Carmen, iemand waar ze zich totaal niet comfortabel bij voelt in een familie. Ondertussen is er veel verzet in de stad, verzetsstrijders zetten zich af tegen het heersende regime. Dit heeft veel invloed op het nieuwe leven van Dani.

You hold those shadows and bring them to life when you need them, and they’re flawless.
~ p 100 ~

Het boek maakte niet zo’n daverende start, ik hoopte dat hoe verder ik kwam er wat meer actie in het verhaal zou komen. Dat bleef helaas een beetje uit, het bleef een beetje flauwtjes. Ondanks dat wilde ik wel verder lezen, ik was toch nieuwsgierig naar de verloop van het verhaal. Ik miste ook een beetje de verdieping in de personages en de uitwerking van de wereld waar ze in leven. Naar aanleiding van de synopsis had ik een verhaal met veel actie verwacht, het was meer een riskante romance. Van mij had de dubbelrol van Dani wel verder uitgewerkt mogen worden, meer risico’s en ze had zelf wat meer badd ass mogen zijn. Het verhaal bevatte wel veel actuele onderwerpen zoals de verdeeldheid onder volken. hele bevolkingsgroepen werden door een muur van elkaar afgescheiden en er zat een mooi staaltje mythologie in verwerkt. Tehlor probeert overduidelijk andere culturen onder de aandacht te brengen, net als relaties binnen hetzelfde geslacht.
Ondanks al mijn kritiek waren de laatste 20 paginas wel zeer verrassend met een grote cliffhanger aan het einde. Toch ben ik niet genoeg geprikkeld om het vervolg ook te gaan lezen.

Meer recensies van Sannejms