Een milde thriller met grootse afsluiter

Sannejms 22 juni 2020
Inigo is een trouwe werknemer in het familiebedrijf bij zijn oom. Hij heeft een zwak voor Fee, zijn collega, en helpt haar uit de brand wanner ze uit haar woning moet. Na een roesje bij zijn tandartsbezoek staat alles op zijn kop en lijkt hij de controle over zijn leven te verliezen.

We maken kennis met Inigo een aangenaam personage in dit boek. Hij raakt de controle over zijn leven kwijt en dat geeft de zo geordende Inigo een heel onbehaaglijk gevoel. Hij weet niet meer wat hij doet en kan zich ontmoet ge of gebeurtenissen niet meer herinneren. Fee heeft haar eigen problemen maar is ook gek op Inigo, hij helpt haar en zij probeert hem te helpen.

De sfeer in het verhaal is heel goed neergezet door een duidelijke omschrijving van de omgeving waar ze zich in bevinden. Het voelt heel alledaags aan maar met een duister randje. Het leest heerlijk weg en ik ben fan van de schrijfstijl van Heleen. Gedurende het verhaal heeft Heleen een subtiele manier van opbouwen naar de grote climax van het verhaal. Ze geeft telkens kleine hints en twists aan haar verhaal waardoor de spanning zich langzaam aan opbouwt, dat vind ik heel fijn aan dit boek. Het einde was echt een knaller waar je niet omheen kon, dat had misschien iets minder heftig gemogen. Aan het einde van het verhaal blijf je toch ook weer met veel vragen zitten omdat het eind toch wel suggesties aan de lezer laat. Ikzelf vind het wel fijn dat het einde door de schrijver bepaald word. Maar een ander zal er weer lekker op door kunnen fantaseren.

Al met al heb ik ontzettend genoten van dit boek en de aangename schrijfstijl van Heleen van den Hoven.

Meer recensies van Sannejms