Gepassioneerde verteller

Michael Reefs kennen jonge lezertjes natuurlijk van zijn eerdere serie over de Biebbende, en van zijn griezelige invalshoeken. Dat is niet anders voor Het geheim van het Klavertjesplein, waarin vier kinderen op onderzoek uitgaan en waarbij ze zes sleutels proberen te bemachtigen, die ze toegang zullen geven aan het zo gevreesde Torenhuis. Lezers krijgen in ieder geval een heleboel spanning en avontuur. Het boek is dan ook moeilijk weg te leggen. Reefs houdt een toegankelijke manier van schrijven erop na. Hoewel de personages simpel uit de verf zijn gekomen, zijn ze ook herkenbaar en geloofwaardig genoeg. Ze hebben voldoende diepgang, en gezien de doelgroep is dat juist goed. Onderwerpen als autisme, samenwerken en angsten overwinnen zijn heel herkenbaar neergezet. Het einde is misschien niet eentje dat de jonge lezer direct zal verwachten. Het zorgt er hoe dan ook voor dat jong en oud geboeid blijft. De auteur is een gepassioneerde verteller, waarvan we nog veel van kunnen verwachten. Absolute aanrader.

Meer recensies van Saskia Boree - SJM Schrijft