Spannende intriges

Saskia I. 23 juni 2022
Misty Derossi, een stripteasedanseres bij Foxy Tails, wordt zwaargewond aangetroffen in haar huis. Ze is pas bevallen… maar de baby wordt vermist. Er staat politiechef Josie en haar collega, agent Noah, dus een moeilijke taak te wachten. Wie de vader van de baby is, was zelfs een geheim voor de beste vriendin van Misty. Het verhaal wordt nog raadselachtiger als er een vrouw met geheugenverlies bij het huis van Luke, de verloofde van Josie, opduikt.

Tussendoor staan er kleine krantenberichtjes in het boek. Een fatale aanrijding, een verdrinking,… heel mysterieus. Hoe past dit bij het verhaal? En er komen nog heel wat intriges en personages aan bod in deze spannende thriller, als lezer moet je dus wel steeds aandachtig blijven.

Lisa Regan heeft haar personages duidelijk neergezet. Josie Quinn krijgt heel wat te verwerken. Hierdoor heeft ze het moeilijk om haar emoties en werk gescheiden te houden. Maar ze krijgt veel steun van agent Noah, haar zeer empathische collega.
Ook weet de auteur gebeurtenissen uit het verleden knap te verwerken met het heden. Er zijn wel heel wat toevalligheden. Aan de geloofwaardigheid moet je als lezer dus niet te veel aandacht schenken, maar gewoon genieten én meedenken hoe alles in elkaar kan passen.

‘De vrouw zonder naam’ bevat heel wat verwijzingen naar het eerste deel ‘Nu ben je van mij’. Veel personages maken nu opnieuw hun opwachting. Maar ook zonder het eerste deel te hebben gelezen (zoals ik), kan je deze thriller perfect volgen. Alles wordt mooi en duidelijk geïntegreerd.

Een vlotte, spannende en aangename thriller! Door de korte hoofdstukken lees je graag snel nog even verder. Heel benieuwd naar het volgende deel in deze serie rond Josie Quinn.

3,5 sterren

Meer recensies van Saskia I.