Duister verleden, lichte toekomst?

De brand ontnam haar alles, haar huis, haar familie en haar geheugen. Erika lijkt de enige overlevende te zijn, en als ze uit het ziekenhuis ontslagen wordt, wordt ze opgevangen door een liefdevolle familie. Eindelijk krijgt Erika de zorg en genegenheid die ze altijd heeft gemist.

Bij Marco, Irene en de kleine Isa voelt Erika zich gekoesterd. En zij zijn niet de enigen bij wie ze dat voelt, want ook de buurjongen Leonardo weet haar hart te verwarmen. Maar alles zal veranderen als Erika’s ouders haar vinden en duidelijk wordt waarom ze zegt dat ze zich hen niet kan herinneren.

Hoe belangrijk is Erika’s verleden voor haar plek in het heden?

“Ik wilde niet nadenken over de moeilijkheden die het met zich meebracht; ik wilde gewoon genieten van het moment …… van zonnige dagen na zoveel duisternis.” Sara Marino

Het schaduwrijk van Sara Marino is een verrassend young adult verhaal met een fantasierijk karakter.

Sara Marino laat de sfeer van haar verhaal evolueren naarmate de hoofdpersoon meer en meer in haar leven groeit. Waar het verhaal tijdens de eerste fase na de brand nog een beetje vlak en onpersoonlijk aanvoelt, wordt het onder invloed van de liefde van Erika’s opvanggezin steeds een beetje warmer. In beide fases wordt de sfeer goed en passend bij de situatie van dat moment neergezet, en ik merkte dat mijn waardering voor het verhaal ook steeds meer groeide.

Erika is een interessant hoofdpersoon, waar zowel lieve als angstaanjagende karakters omheen zijn geplaatst. De opvangouders, de leuke buurjongen en de kleine Isa zorgen voor een liefdevolle sprankeling tegenover het duistere verleden van Erika. Het is spannend om te ontdekken waarom Erika zich haar verleden niet kan of wil herinneren, en je voelt dat ze daar waarschijnlijk niet aan zal ontkomen. Ondanks dat Sara Marino al snel wat stukjes informatie prijsgeeft, blijft er daarna nog steeds voldoende te ontdekken.

Het schaduwrijk is een mooi afgerond young adult fantasy verhaal over een duister verleden, familiebanden en onvoorwaardelijke liefde.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks