Van ruilen komt huilen?

Chloe weet precies waar ze met haar carrière naartoe wil. Ze ziet het in ieder geval niet zitten om voor eeuwig junior makelaar met een portefeuille vol onverkoopbare woningen te blijven. Voor haar dertigste wil ze eigenaar zijn van een succesvol makelaarskantoor.

Maar met een relatie en een carrière die maar niet van de grond komen, voelt het ruilexperiment dat ze tijdens een avondje uit met vrienden aangaat als een verademing. Om dat gevoel vast te houden blijft Chloe ook na die avond doorgaan met het experiment, totdat ze net iets teveel heeft geruild en ineens alles op het spel komt te staan.

“De geoefende woorden zaten nog glashelder in mijn hoofd en vloeiden als vanzelf uit mijn pen. Ik bekende alles wat ik tot nu toe had verzwegen.” Julia Ran

Niets te verliezen van Julia Ran is een mooie en gevoelige feelgood roman om heerlijk bij weg te dromen.

Julia Ran wist mij in het begin een beetje te misleiden met haar verhaal en haar hoofdpersonen. Maar de elementen die nog een beetje oppervlakkig van start gaan, wisselen al snel van koers als de auteur precies datgene doet waar ik zo van hou in haar boeken. Ze gaat de diepte in en verandert daarmee de uitstraling en warmte van het verhaal volledig. Chloe krijgt steeds meer diepgang en emotie, de karakters om haar heen krijgen een gezicht en je kan Jean-Luc steeds meer los zien van de eerste indruk die je door de ogen van Chloë van hem kreeg.

Niets te verliezen draait eigenlijk over alles wat je kan verliezen als je jezelf bent kwijtgeraakt. Julia Ran geeft haar hoofdpersoon een pittige hoeveelheid uitdagingen en verduidelijkt wat Chloe heeft gevormd in wie ze nu is. Tijdens het lezen ging ik steeds een beetje meer van Chloe houden, en dat kwam deels doordat ik haar beter ging begrijpen. Toch was er een specifiek moment waar ze echt mijn hart mee won. Als ik die reden zou vertellen geef ik iets teveel van het verhaal weg, maar als je Niets te verliezen gaat lezen, denk ik dat je het moment zal herkennen. En dan veroveren Julia Ran en Chloe misschien ook wel jouw hart.

⭐️⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks