Strijd, goden en stervelingen

Ondanks de klap die de strijd haar heeft toegebracht, is Nanali nog steeds vastbesloten om het gevecht met haar tegenstanders aan te gaan.

Terwijl ondertussen in Varing Kamilong tot koning wordt gekroond, is het Raadsvrouwe Nushena die de touwtjes stevig in handen heeft.

“Zachos schudt het hoofd. Zijn reactie om zijn paard, waarmee hij een binding heeft, te beschermen kwam vanzelf.” Rolf Österberg

Zachos drijft steeds verder van zijn missie af als hij eerst zijn koningin wil dienen en de stammen wil verenigen.

Dat de goden zich ook met de strijd van de stervelingen zijn gaan bemoeien is verrassend. Maar of dat een goede zaak is, is nog maar de vraag.

Dodelijke magie van Rolf Österberg is het indrukwekkende tweede deel van de Varingholt Kronieken.

Het was alweer een tijdje geleden dat ik deel één, Verboden magie, van deze serie had gelezen en daardoor duurde het echt even voordat ik het zeer uitgebreide verhaal weer helemaal helder had. Dat de auteur grip op de veelheid aan personages en bijbehorende verhaallijnen weet te houden, vind ik een prestatie waar ik graag mijn denkbeeldige pet voor afneem. Er komt zo ontzettend veel informatie voorbij dat het haast niet voor te stellen is dat je dat goed en duidelijk op lezers kan overbrengen, maar toch is dat Rolf Österberg uitstekend gelukt.

In Dodelijke magie komt ook weer heel duidelijk de grote kracht van Rolf Österberg naar voren. Zijn gave om strategieën, complotten en grote en kleine gevechten te plannen en uit te zetten, worden hier weer ten volle benut. In mijn beleving is er daardoor ook minder ruimte voor de gevoelige kant, maar wordt meer gekozen voor daadkracht en doorpakken. De uitwerking van de personages wordt daar wel wat door beïnvloed, maar dat sluit goed aan bij de algehele sfeer van het verhaal, waarin ook vriendschap, vertrouwen en bondgenootschap hoog in het vaandel staan.

Dodelijke magie brengt naast een veelzijdig en groot verhaal, ook moedige strijders, sluwe tegenstanders, manipulatieve vijanden en heel veel avontuur.

⭐️⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks