Als ze een heks willen, zullen ze een heks krijgen

Sintel heeft alles verloren. Haar huis, haar familie en haar kroon zijn haar ontnomen, maar dat betekent niet dat ze zich daarbij neer zal leggen.

Samen met Stiarra, Tefra, Baskar en Jokarn vindt ze onderdak bij de stiefvader van Baskar. Daar hoopt ze bondgenoten te vinden, en plannen te smeden om terug te krijgen waar ze recht op heeft.

Maar verraad ligt op de loer, en haar gevoelens verwarren haar. Wie kan Sintel nog vertrouwen als er meer dan alleen haar aanspraak op de kroon in gevaar komt.

“Ik staar hem aan alsof hij plotseling in een heel ander wezen is veranderd. Mijn morele kompas, dat me met een mes in de rug steekt.” Mara Li

Sintel en vuur van Mara Li is het spannende tweede en laatste deel van de Sintel en as duologie.

Mara Li gaat in dit meeslepende vervolg vlot uit de startblokken, wat direct een belofte inhoudt voor de rest van het verhaal. Een belofte die door haar ruimschoots wordt waargemaakt, want op elke bladzijde staat wel iets dat je alert houdt voor alles wat er in het verhaal passeert. De auteur zorgt voor een voortdurend en spannend avontuur, vol actie, intriges, (verbroken) beloftes en strijd.

De personages die je aan het eind van Sintel en as achter je moest laten, vergezellen je opnieuw in Sintel en vuur. Natuurlijk moet je daarvoor even in je geheugen graven, maar al snel weet je weer met wie je allemaal te maken hebt. Mara Li slaagt er weer regelmatig in om je te verrassen met de streken die de diverse karakters uithalen. Verraad komt als je het niet verwacht en de auteur laat je door vriend en vijand op het verkeerde been zetten.

Sintel en vuur is een waardig einde van een kolkende reis vol helden, vrienden, vijanden, bondgenoten en verraders. Maar net zoals bij elk boek waar je van geniet komt het einde altijd te snel, omdat je eigenlijk gewoon geen afscheid wil nemen van ieder personage dat je mocht leren kennen.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks