Volledig verward

Het leven van Lara kent nogal wat tegenslag. Ze heeft al sinds haar zevende een stem in haar hoofd, ze is verstoten door haar ouders en haar vriendin heeft zelfmoord gepleegd.

Als Lara op een gegeven moment wakker wordt na een black-out die ze kreeg toen ze werd aangevallen, kijkt ze in de dode ogen van de dader en besluit ze te vluchten.

Ze krijgt haar leven weer op de rit, maar als na verloop van tijd blijkt dat ze in de gaten wordt gehouden, kan Lara niet opnieuw vluchten. Er zit namelijk niet één persoon, maar een hele organisatie achter haar aan en dat heeft te maken met haar DNA.

“Ze staart even in het niets en kijkt me daarna recht in mijn ogen. ‘Ik wilde jou vinden’.” Dennis Biesma

Volledig verknipt van Dennis Biesma is een spannende psychologische thriller met een gelaagd personage in de hoofdrol.

Een van de leuke dingen van lezen is het ontdekken van de personages waar je een poosje mee op mag trekken. Hoe meer de auteur je erover vertelt, hoe meer ze in je gedachten tot leven komen. Dennis Biesma heeft hier echter een next level belevenis van gemaakt, en heeft zijn personage Lara Jade Cains niet alleen een eigen Instagram en Facebook account gegeven maar ook een eigen website. Hij heeft van het lezen van Volledig verknipt een ware (virtuele) belevenis gemaakt.

Het verhaal van Lara Jade wordt prettig verteld en bewandelt een weg tussen theorie, gevoel en spanning. Telkens wordt een van die drie pijlers geraakt tot het moment dat het allemaal samenkomt in de spannende slotfase. Dennis Biesma bouwt zijn verhaal gedegen en vol verwachting op, en ik merkte dat ik steeds gretiger naar antwoorden zocht. Hij zet je echter regelmatig op het verkeerde been en wacht echt tot het laatste moment met het prijsgeven van het hele plaatje. Hij zorgt dat je lang van zowel de route als het eindpunt kan genieten.

Volledig verknipt is naast een goede thriller met een sterke verhaallijn en een intrigerend hoofdpersoon, in mijn ogen ook een verhaal over het losbreken uit hokjes die je beperken, en het accepteren van wie je werkelijk bent.

⭐️⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks