Personages met een hoek af

Shel Wildvang 09 maart 2022
Helen Hoang is zelf een grote liefhebber van romantische verhalen. Met haar gezin woont ze in Californië. Zoen me tot ik zwicht is haar debuut.

Stella is dertig en heeft een bepaalde vorm van autisme. Hierdoor zijn sociale interacties met anderen vaak wat moeilijk wat dan weer als gevolg heeft dat Stella erg weinig liefdeservaring heeft. Ook op seksueel vlak licht alles wat stil. Het zegt haar weinig. Ze beslist om een escort in te huren om zo meer ervaring op te kunnen doen. Michael is verrast wanneer hij door Stella ingehuurd wordt. Hij is van plan haar de kneepjes van het vak bij te brengen. Naarmate beide elkaar beter en intenser leren kennen lijkt er toch meer te groeien dan enkel aantrekking naar elkaar toe.

Dit boek is een leuk en origineel liefdesverhaal. Het is fijn om een hoofdpersonage te hebben waar een hoek van af is. Meestal zien we de perfecte, onschuldige en knappe meid verliefd worden op de mysterieuze, charmante en afgetrainde kerel. Lekker standaard. Maar hier is dit anders. Door Stella haar Asperger is ze bijzonder en interpreteert ze dingen soms wat anders. Michael heeft ook zo zijn eigen issues. De authenticiteit van de personages is echt een groot pluspunt.

De personages zijn gezellige mensen waar ik persoonlijk graag zou mee omgaan. Er is veel wisselwerking tussen Stella en Michael en het gesprekken zijn ronduit grappig. De spanning wordt naar mijn gevoel perfect opgebouwd. In veel boeken gaat dit voor mij ofwel te snel ofwel veeeel te traag. Hier is dit echt op punt. Er is voldoende sensualiteit met toch nog dat tikkeltje cuteness. Geen oppervlakkige en goedkoop verhaal maar echt wel intens en met diepgang.

Ik hoop in de toekomst meer van deze schrijfster te kunnen lezen! Met haar vlotte schrijfstijl neemt ze je helemaal mee.

Meer recensies van Shel Wildvang