Mijn mening over Engelenlust van Kevin Valgaeren

10 februari 2020
Engelenlust, het levensverhaal van een necrofiel. Wat drijft een necrofiel, wil ik dat wel weten?? Eigenlijk niet, maar toch vind ik het een interessant onderwerp.
In het boek vertelt het hoofdpersonage aan RavenGirl het verhaal van het dode lichaam dat zij straks zal begeren. Je krijgt te lezen over zijn eerste ervaringen met het beminnen van een dood lichaam en wat dat met hem doet. Hoe ver gaat een necrofiel om aan zijn behoefte te voldoen??
Is het gruwelijk?? Soms wel, maar toch krijg je op een bepaald moment sympathie voor de necrofiel en begrijp je soms zelfs waarom hij doet wat hij doet. Ook komt er wel wat humor en romantiek in voor, hoe dit te combineren valt met het onderwerp moet je zelf maar ontdekken door het boek te lezen.
Ik heb er van genoten om deze lugubere zaken te lezen, als je dat genieten kan noemen. Het had van mij zelfs nog iets akeliger mogen zijn, maar dat is dan weer mijn mening.

Meer recensies van