Mijn mening over Kattenkasteel

11 oktober 2021

Korte inhoud:

Een uitdaging gaan Liz, Ulrik en Max nooit uit de weg! Inbreken in het griezelige, verlaten Kattenkasteel … Een koud kunstje! Of niet? In de kelder vindt Liz een kistje met de afbeelding van een zwarte kat. Een onheilspellend gevoel bekruipt haar. Maar dan worden de drie jongeren ontdekt.

Raakt het drietal weg uit het Kattenkasteel? En wat haalt Liz zich op de hals door het kistje mee te nemen?

Mijn mening:

Dit debuut heeft mij aangename leesuurtjes bezorgd. Het verhaal speelt zich af rond de periode van Halloween. Het deel over de gebeurtenissen drie jaar geleden gaat vlot over in het heden en je wordt zo meegezogen in het verhaal. De spanning blijft over het hele boek aanwezig, zeker nadat er een zwarte kat uit het niets lijkt te verschijnen en verdwijnen.

Zullen onze vrienden het geheim van het Kattenkasteel ontrafelen?? Ik weet daar het antwoord op, maar dat ga ik jullie natuurlijk niet verklappen. Daarvoor moet je het boek zelf maar lezen.

Het verhaal is voor jongeren vanaf 10 jaar en daar is het zeker griezelig genoeg voor maar toch net niet te griezelig.

Ik hoop in de toekomst meer van dit soort verhalen te lezen van de hand van Annick Bardijn.

Sigrid

Meer recensies van