Mijn mening over Wilde gok

11 oktober 2021

Korte inhoud:

Zuid-Frankrijk 1970

De weduwe Céleste De Châtillon en haar twee dochters lijken een zorgeloos leven te leiden in hun villa nabij Menton. In werkelijkheid brengt een schuldenberg hen op de rand van de afgrond. Wanneer de gokverslaafde Céleste dieper verstrikt raakt in de moorddadige tentakels van het plaatselijke drugsmilieu, komt het leven van haar lievelingsdochter Beau in gevaar. Céleste is wanhopig en bedenkt een waanzinnig plan om uit de schulden te komen. Haar plan lijkt te lukken, totdat de vreemde Léon de opdracht krijgt om Céleste en haar dochter te vermoorden.

Ondertussen wordt in een dorpje in de Provence een jonge vrouw in paniek wakker. Ze leidt aan geheugenverlies waardoor ze geen andere keuze heeft dan de man die met haar woont, te vertrouwen. Alles verandert wanneer een mysterieuze vrouw contact met haar legt. Dan neemt haar leven uit het niets een ongekende wending.

Mijn mening:

In dit verhaal neemt de auteur ons mee naar het mondaine Frankrijk van de jaren zeventig. We maken kennis met de verschillende personages en de omgeving. Door de korte hoofdstukken en het afwisselen van personage dat zijn of haar verhaal vertelt wil je aalleen maar verder lezen. Als je dan eindelijk denkt te weten hoe het in elkaar zit, dan heeft de auteur er weer ergens een twist ingestoken waardoor je begint te twijfelen.

Als het verhaal van Céleste, Beau, Fleur en Léon dan eindelijk samenkomen denk je, ja nu weet ik hoe het zit. Maar is dat wel zo? Ik weet ondertussen hoe de puzzel in elkaar zit. Als jullie het ook willen weten, zal je zelf Wilde gok moeten lezen.

Ik heb Wilde gok met veel plezier gelezen en hoop nog vaker iets van J. Bollé te lezen.

Sigrid

Meer recensies van