Mijn mening over Het hart van de adelaar van Emmelie Arents

11 oktober 2020
Elke wens heeft zijn prijs
Joana Sky bezit het vermogen om dodelijke wensen uit te spreken, een talent dat in Tuvalon wordt gevreesd en vernietigd.
Wanneer ze ten onrechte wordt veroordeeld voor het uitspreken van een Hartbewerking, gaat ze de doodstraf tegemoet.
Koning Damon heeft echter andere plannen voor het meisje dat in staat is om harten te verpulveren. Ze begrijpt al snel dat haar leven gespaard werd met slechts één doel: het uitroeien van het rebellenleger de Adelaars. De tegenstanders worden sterker, maar Joana's training aan het hof vormt haar tot het perfecte wapen.
De opdracht van de koning is harteloos: hij beveelt Joana om de Adelaars te vernietigen. Lukt het haar om weerstand te bieden en te overleven zonder haar eigen hart op te offeren?
Het verhaal begint spannend waarna je heel veel info krijgt over het hoe en waarom en het leven in Tuvalon. Regelmatig is er een twist in het verhaal waardoor je zeker wil verder lezen. Wie zijn de Adelaars en hoe weten ze zo vaak aan het leger van de koning te ontsnappen?? Welke rol spelen de prinsen in dit het leven van Joana?? Dit en veel meer lees je in dit prachtige debuut van Emmelie Arents
Ik vond het een heel leuk verhaal dat veel jongeren zal kunnen bekoren zowel jongens als meisjes met de juiste mix van spanning en romantiek. Ook een leuk detail is het gebruik van edelstenen om de bewerkingen uit te voeren. Bepaalde gebeurtenissen en ontmoetingen in het boek had ik niet zien aankomen waardoor ik telkens wou verder lezen en ik het boek op vrij korte tijd uit had. Ik zal het zeker aan mensen die graag YA fantasy lezen aanraden.
Sigrid

Meer recensies van