Mijn mening over Solovlucht van Aloka Liefrink

11 oktober 2020
Korte inhoud:
Savarana Termeer heeft een zwaar adoptiefverleden achter de rug, wat haar erg kwetsbaar maakt. Wanneer ze na mishandeling door haar vriend voor dood geslagen wordt achtergelaten, spoken de fatale keuzes die haar op dit punt brachten door haar hoofd.
Voor ze haar huidige vriend Gunther ontmoette, was ze gelukkig en succesvol, na een leven vol geweld. Haar laatste partnerkeuze lijkt haar nu fataal te worden. Kan ze het tij nog doen keren, of is het al te laat??

Mijn mening:
Solovlucht gaat over mishandeling, zowel van kinderen als partner. Maar ook over hoe moeilijk het is om jezelf te kennen als je een stuk van je verleden mist door adoptie. Na het lezen van dit boek begrijp je waarom mensen niet gewoon bij hun partner weg gaan als ze mishandeld worden. De mishandeling is niet altijd even duidelijk, soms geloof je echt dat je iets fout gedaan hebt waardoor je het verdient.
Ik kan jullie alleen maar aanraden om deze spannende thriller te lezen en zo te weten te komen hoe het met Savarana eindigt. Wordt ze de sterke zelfstandige vrouw die ze wil zijn??
Het was voor mij niet de eerste keer dat ik Solovlucht las, want dit is eigenlijk reeds de 3de druk maar in een hernieuwde versie van Hamley Books. Het is ook haar 8ste boek waarvan ik er toch al een aantal gelezen heb. Ik ben alvast een grote fan van Aloka Liefrink.

Meer recensies van