Al lopend aftellen naar de eindstreep

Sigried 17 november 2019 Hebban Recensent
Ik luisterde naar dit boek tijdens het lopen en kon zo samen met de auteur elke gelopen kilometer afvinken. Er wordt op een realistische manier beschreven hoe de gedachten tijdens een duurlopen heen en weer springen tussen het lopen op zich, herinneringen en vage, abstracte gedachten. Het hoofdpersonage loopt een marathon en in zijn gedachten vallen zijn looppassen samen met andere loopwedstrijden waaraan hij deelnam.
Voor veel lopers zal het verhaal herkenbaar zijn: de overmoed, het wankelende zelfvertrouwen, de onzekerheid na een slechte training, het (on)begrip van vrienden en familie, het doorzetten en triomferen... het komt allemaal aan bod in een kabbelende verhaallijn die heen en weer beweegt tussen het heden en verleden.

Meer recensies van Sigried