De nachtfluisteraars

Silvie Leest 28 mei 2023
Het is al laat wanneer er bij Rosemary Simmons op de deur wordt geklopt. Als ze opendoet staan er twee kinderen voor haar, helemaal alleen. Het is slecht weer, dus ze vraagt ze binnen zodat ze kan uitzoeken waar ze vandaan komen en hulp kan inschakelen. Een fatale beslissing.

De werkdag van rechercheur Sarah Noble zit er bijna op. Ze moet alleen nog even langs de oude Rosemary Simmons omdat een vriendin van haar zich zorgen maakt; ze heeft een verontrustend telefoontje van haar gehad en kan haar nu niet meer bereiken. In het huis treft Sarah een bloedbad aan: de oude dame en haar inwonende zoon zijn dood en hun ogen zijn uitgestoken. Wat is hier gebeurd? En wat heeft dit te maken met de angstaanjagende geruchten over fluisterende, hologige kinderen die in Slayton schijnen rond te dwalen?

'De nachtfluisteraars' is het tweede deel van de Slayton serie, maar is prima als losstaand verhaal te lezen. Ook deze keer heeft het verhaal weer een 'spooky vibe'. Er gaan verhalen de ronde dat twee kinderen aan je deur komen. Hun ogen zijn zwart en hun gezichten lijkbleek. Als je ze binnenlaat word je vermoord. Klinkt behoorlijk eng, toch? Deze spanning is dan ook al snel voelbaar en ik vond het begin echt supergoed!

Je maakt wederom kennis met rechercheur Sarah Noble (zij speelde in het eerste deel een grote rol) en nu wordt ze op de vreemde zaak van de oude Rosemary Simmons gezet. Niemand kan haar namelijk meer bereiken en men maakt zich grote zorgen. Sarah gaat naar het huis en treft daar een bloedbad aan. Vooral dit stuk vond ik erg goed en spannend! Misschien dat daarna de spanning wat afzwakt, maar ik vond het verhaal zo mysterieus en uniek dat ik heel erg benieuwd was naar het einde. Ik heb mij dan ook geen enkel moment verveeld.

Als je van een duister, spooky en mysterieus verhaal houdt: lees dit dan zeker! 'De nachtfluisteraars' is als e-book en luisterboek beschikbaar en ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen.

Beoordeling: 4,0 ⭐

Meer recensies van Silvie Leest