In het duister

Silvie Leest 02 juni 2023
Als een baby vanuit een kinderwagen de Theems in wordt gegooid is politieagent Lacey Flint precies op tijd om een tragedie te voorkomen. Maar wie wil er een kind iets aandoen?

Inspecteur Mark Joesbury vreesde al dat er iets ging gebeuren. Bij onderzoek op het darkweb heeft zijn team een reële dreiging vastgesteld vanuit de vrouwen hatende groepering die bekendstaat als ‘incels’. Joesbury’s team probeert de kern van de groep binnen te dringen, maar op de websites is iedereen anoniem, en het incel-leger is eindeloos groot.

De aanval op de baby is slechts het begin van een hele reeks aanvallen op vrouwen, met als enige doel om hen te terroriseren. En de leiders van de incels lijken Lacey Flint inmiddels te zien als de belichaming van alles wat zij haten – iets wat haar in groot gevaar brengt…

'In het duister' begint met een pakkende en mysterieuze proloog. Daarna maak je een sprong in de tijd en lees je over de baby die in de Theems wordt gegooid. Er is dus al snel volop actie. Je leest dan ook over Lacey Flint en haar collega's. Ze onderzoeken deze vreemde zaak en al gauw wordt duidelijk dat er een groepering op het darkweb zit.

Deze groep heeft het op vrouwen voorzien en meer vreselijke gebeurtenissen vinden plaats. De één nog spannender dan de ander. Ik vond sommige stukken dan ook echt goed, maar ik merkte dat niet alles mij even voldoende kon interesseren. De verschillende aanslagen waren voor mij het boeiendste.

'In het duister' is het vijfde deel van de serie met Lacey Flint. Ik had de voorgaande delen niet gelezen, dus ik was even bang dat dat een probleem zou zijn. Gelukkig was dat dus niet zo.

Over het algemeen is dit verhaal van Sharon Bolton zeker niet onaardig en ik denk dat veel lezers dit kunnen waarderen. Ook ik vond het leuk, maar als ik eerlijk ben vind ik ander werk van haar toch net even wat beter.

Ik wil @awbruna heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest