Nooit meer thuis

Silvie Leest 06 juni 2023
Als haar man zegt dat hij van haar wil scheiden, moet Meriam al haar moed verzamelen om het slechte nieuws aan hun kinderen te vertellen. Hoewel haar leven in duigen valt, probeert ze zich zo goed mogelijk staande te houden. In Nicoline, moeder van een klasgenootje van haar dochter, vindt ze onverwacht een vriendin met wie ze haar zorgen kan delen.

Maar ook Nicoline heeft veel aan haar hoofd. Om onduidelijke redenen lijkt haar dochter steeds ongelukkiger. Als Nicoline erachter komt dat haar kind gepest wordt, wil ze actie ondernemen, maar ze wordt van alle kanten tegengewerkt. Zowel het leven van Meriam als dat van Nicoline komt op zijn kop te staan als een van de meisjes verdwijnt. Samen gaan ze op zoek naar de waarheid, een zoektocht die hun levens compleet zal veranderen. Want een moeder doet toch alles voor haar kind?

'Nooit meer thuis' lees je zowel vanuit Meriam als Nicoline. Het verhaal is in meerdere delen opgedeeld en in het begin lees je bij Nicoline vanuit het verleden. Deze hoofdstukken komen steeds dichter bij het heden (en dichter bij de hoofdstukken die vanuit Meriam worden verteld) en uiteindelijk komen deze verhaallijnen samen.

De hoofdstukken van Nicoline draaien om haar en haar dochter Tessa. Ze wordt flink op school gepest en Nicoline maakt zich grote zorgen. Meriam heeft een dochter, Benthe, en haar leven komt door een schokkende gebeurtenis op zijn kop te staan.

Deze gebeurtenis werd in het tweede gedeelte duidelijker en vanaf toen nam helaas de spanning voor mij wat af. Ik vond de opbouw ernaartoe heel erg interessant en was benieuwd hoe het verhaal zich verder zou ontwikkelen.

Maar desondanks heeft Inge een hele fijne schrijfstijl en het verhaal is zeker niet onaardig. Ook de onderwerpen die aan bod komen waren realistisch.

Ik wil @harpercollins_holland heel erg bedanken voor dit recensie-exemplaar!

Beoordeling; 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest