Zonder boete

Silvie Leest 04 juni 2023
Londen maakt zich op voor de verkiezingen als het noodlot toeslaat: politicus Richard Hall verdwijnt spoorloos. De partijtop lijkt ten einde raad en vraagt profiler Hazel Kramer om hulp. Na enige aarzeling neemt ze de zaak aan, maar al snel blijkt dat er meer gaande is dan haar verteld wordt.

Waarom is de partij zo vastbesloten de politie erbuiten te houden? En waarom komt het voor zoveel mensen eigenlijk wel goed uit dat Hall verdwenen is? Samen met zijn zoon Gabriel gaat Hazel op onderzoek uit, totdat blijkt dat er een nog veel grotere dreiging is: terrorisme.

Hazel en het antiterrorismeteam zetten alles op alles om de stad en zijn inwoners te beschermen en Richard Hall terug te vinden. Principes worden op de proef gesteld en uiteindelijk staat Hazel voor een ultiem dilemma: wanneer heiligt het doel de middelen nog?

'Zonder boete' is het tweede deel van de serie met Hazel Kramer in de hoofdrol, maar eigenlijk is dit deel ook prima los te lezen. Ik vond 'Zonder schuld' leuk om te lezen, dus 'Zonder boete' stond automatisch ook op mijn TBR-lijstje.

Dit nieuwe deel begint met de verdwijning van politicus Richard Hall. Niemand weet waar hij uithangt en Hazel Kramer wordt op deze zaak gezet. Het is duidelijk dat er vreemde dingen aan de hand zijn en er is sprake van een hele grote dreiging: terrorisme.

Dit verhaal bevat dan ook volop actie en ik moet zeggen dat dit verhaal heel vlot las, mede doordat er al snel actie in het verhaal zit. Er komen een aantal spannende stukken voorbij en ik was heel benieuwd wie er achter deze daden zat.

Het boeiende aan dit deel is ook dat je heel veel over het leven van Hazel te weten komt. Er zitten namelijk een heleboel stukken in waarin je terug gaat in de tijd en zo over de dramatische gebeurtenissen leest die Hazel heeft meegemaakt. Dit vond ik een goede toegevoegde waarde hebben!

Ik kan dan ook wel zeggen dat 'Zonder boete' zeker spannender is dan het voorgaande deel en ik heb er dan ook van genoten!

Beoordeling: 4,0 ⭐

Meer recensies van Silvie Leest