Mysterieus, spannend , leuk om te lezen

sisia 28 december 2020
PRACHTIG GEBROKEN

Mysterieus, spannend , leuk om te lezen

Ik mocht dit boek lezen voor de lees club van Hebban.

Kennedy Lincoln is tijdens een vakantie in Zuid-Frankrijk aan het bijkomen van een stukgelopen relatie. Op een rommelmarkt duwt een bebloede, verwarde man zonder dat ze het merkt iets in haar tas. Ze blijkt ongewild in het bezit gekomen van een wapen dat zowel regeringen als terroristen tegen elke prijs in handen willen krijgen.

Dit is het begin van het verhaal. Het wapen waarvan sprake blijkt toch wel helemaal niet zo terroristisch te zijn zoals beschreven.

Er blijken uiteindelijk 8 sjofars te zijn en dit is de basis van het verhaal, de strijd om die mythische wapens in handen te krijgen

Er wordt in de achterflap verwezen naar Dan Brown, ik vind dat dit boek de thrillers van Brown niet kan evenaren.

Niettemin, het is een vlot geschreven met schwung, korte hoofdstukken met spanning, maar toch ongeloofwaardig, de sjofars lijken me iets te “mystiek”.

De personages zijn niet echt uitgediept en blijven tamelijk oppervlakkig. Misschien dat dit in eventuele vervolg boeken wel gebeurd.
De geografische plaatsen waar het gebeurd zijn mooi uitgeschreven en doen wel verlangen om ze te bezoeken.

Het was voor mij een leuk, ontspannend spannend boek , ideaal boek om mee te nemen op vakantie!

Meer recensies van sisia