Grenzeloze liefde

sisia 02 april 2021
Grenzeloze liefde

Het gaat over een waar gebeurd verhaal.
Julia, een Nederlandse vrouw, verhuist na een ongelukkige jeugd naar Engeland. Daar leert ze Mohsen kennen, een Iraans zakenman, die wat ouder is dan haar. Ze wordt verliefd op hem, ze wordt voor het eerst in haar leven in de watten gelegd en geliefd. Als ze dan later nog een zoon heeft met hem, is ze super gelukkig. Er zijn soms wel al wat tekenen aan de wand dat zijn cultuur toch niet helemaal overeenstemt met wat zij gewoon is, maar voor de lieve vrede laat ze dit aan haar voorbij gaan.

De problemen, beginnen als de familie van Mohsen naar Engeland komt en bij hen komt wonen. En dan begint de nachtmerrie. Mohsen komt helemaal onder de invloed van zijn familie en moeder, en Julie moet onderdanig zijn, in zover dat haar zoon enkele dagen van haar weggenomen wordt. Ze begint plannen te maken om te ontsnappen met haar zoon.

De proloog van het boek is al een stukje van verder uit het boek, die de erge spanningen weergeeft tussen Mohsen en zijn familie en haar. Je wordt meteen in het verhaal gezogen, en wilt meteen weten hoe het verder zal aflopen.
Door de korte hoofdstukken en de flashbacks over Julia ‘s verleden is het boek zeer gemakkelijk om te lezen. Het einde van het verhaal vraagt zeker om een vervolg om te weten hoe het verder zal verlopen.

Ik raad het boek zeker aan, het is aangrijpend, leerrijk en verruimend .

Meer recensies van sisia