De Paarse Engel

sisia 30 mei 2022
De paarse Engel,

Era Richman.

Geheim Agent Jim Matteos, heeft een aantal sabat maanden om tot rust te komen. Plots wordt hij terug opgeroepen.

De drugsbaron Jorge Herreira ontsnapt uit een zware bewaakte gevangenis en dreigt met een actie met veel slachtoffers. Jim wordt op deze opdracht gezet. Er is ook een deadline 2 oktober. Jim en zijn vriendin Soraya, en ook Tess, een computers pecialiste van het bureau, werken dag en nacht aan de zaak. Zonder veel vooruitgang weliswaar en algauw vallen er al enkele doden. Jim laat zich opsluiten in een gevangenis onder het mom de Paarse Engel te zijn, een mythe in het drugsmilieu.
Hij wordt bevrijd uit de gevangenis door de handlangers van Herreira en weet zo te infiltreren in het milieu.

Het is een zeer spannend boek. Ik had het vorige boek niet gelezen en kon zonder moeite mee me de verhalenlijn. De personages zijn vlot beschreven en zeer menselijk. De verhalenlijn is vlug en spannend. Het doet je ook nadenken over de toestanden in de echte wereld en hoe het allemaal verkeerd kan gaan. Politiek, geld en omkoperij: alles hangt samen. Het is een strijd tegen de klok. Er vallen een aantal slachtoffers in de directe omgeving van Jim: zijn vriendin Soraya, alsook een aantal vrienden uit het verleden. Ook een aantal geheimen uit zijn verleden worden opgehelderd.

Ik heb het boek in korte tijd uitgelezen. Ik geef het een dikke 4 sterren. Ik kan het tenzeerste aanraden en zal zeker nog boeken van Era Richmen lezen!

Meer recensies van sisia