Daar waar de rivierkreeften zingen

sisia 16 maart 2020
Daar waar de rivierkreeften zingen. De proloog geeft aan dat er een misdaad is gepleegd. Vervolgens maak je kennis met de kleine Kya , die samen met haar broer en zussen door haar moeder verlaten wordt en achterblijft bij een dronken vader. Een voor één lopen de andere kinderen ook weg en blijft ze verweesd achter bij haar vader. Het kleine meisje leert gaande weg haar plan trekken met een beetje hulp van enkele mensen die medelijden met haar hebben.

De hoofdstukken van het boek gaan heen en weer tussen het opgroeien van Kya en het onderzoek naar de moord op Chase. Naarmate het verhaal vordert komen beide tijdslijnen dichter naar elkaar toe.
Afwisselend maken we verder kennis met het opgroeien van Kya. Een prachtige beschrijving van het moeras en zijn bewoners, vooral de dieren. Je waant je als het ware zelf in het moeras. Heel aangrijpend zijn ook Kya ‘s gevoelens van eenzaamheid. Ze leert de liefde kennen en komt weer alleen te staan.
Het verhaal vordert verder in beide tijdslijnen en Kya wordt beschuldigd van de moord en gevangen genomen . Het verhaal van het proces is heel aangrijpend en ik was volledig overtuigd van haar onschuld. Door toedoen van haar sympathieke advocaat wordt ze vrijgesproken.
Er volgt nog een beschrijving van hoe ze haar leven weer op de rails krijgt en terug samen komt met haar grote liefde.
Slechts op het einde van het verhaal na de dood van Kya, kom je te weten dat Kya toch de moord heeft gepleegd en dit is ook het abrupte einde van het boek.
Ik zou dit boek zeker niet omschrijven als een thriller, het lijkt mij meer een fantastische roman met daarin een moordcomplot. Zeker een aanrader om te lezen!

Meer recensies van sisia