magisch mooi

Sonja 22 januari 2020
Het verhaal gaat over Emmett Farmer, een jonge man die in de velden werkt en probeert zijn waarde te bewijzen nadat hij hersteld is van een slopende ziekte. Wanneer er op een dag een brief aankomt, schrikt Emmett ervan dat ouders zijn onvermurwbaar zijn en dat hij gehoor moet geven aan de vraag van de boekbinder om bij hem in dienst te gaan als leerjongen. Zijn ouders weigeren hem hun standvastigheid te verklaren, maar Emmett weet dat ze iets voor hem verbergen, of, zoals hij vreest, zich schamen voor zijn recente ziekte en langzaam herstel.

Maar niet lang na het begin van zijn nieuwe leven als leerjongen begint Emmett te vermoeden dat er meer aan de hand was, en het web van geheimhouding wordt steeds groter wanneer hij een kluis ontdekt onder de werkplaats van zijn mentor. Daarin zitten diverse boeken, zorgvuldig gemaakt en vervaardigd om iemands herinneringen te bewaren. . . en een van deze boeken heeft zijn eigen naam erop.

We ontmoeten de familie van Emmett, zien hun dagelijkse activiteiten en krijgen een idee van hun onderlinge relaties, maar het wordt gedomineerd door de schaduw van iets dat Emmett achtervolgt. We weten dat hij vreselijk ziek is geweest en zelfs nu is hij gevoelig voor terugvallen, maar het is duidelijk dat dit meer is dan een typische ziekte. We realiseren ons snel dat de familie iets voor hem verbergt, met verhitte argumenten en boze vloeken en bijgeloof. In de onderliggende interacties ligt de suggestie dat dit de fout van Emmett is, dat hij iets heeft gedaan om hen zoveel ongeluk te hebben gebracht.

Meer recensies van Sonja