beetje langdradig

Sonja 13 juli 2023
Als enthousiast lezer van de voorgaande boeken in deze serie, moet ik eerlijk bekennen dat mijn enthousiasme voor dit derde deel iets getemperd is. Hoewel het verhaal nog steeds boeiend is, kon ik niet ontkennen dat er enige overvloed aan vulling aanwezig was. Desondanks is het een avontuurlijke reis vol duistere geheimen en onverwachte wendingen die een krachtige impact op de lezer achterlaat.

Het voelde als een warm welkom om terug te keren naar de wereld van Atlantia en herenigd te worden met Poppy, Casteel en hun vrienden. In dit deel waren het gelukkige koppel en ik bedoel echt héél gelukkig met elkaar, ze konden gewoon niet van elkaar afblijven. Persoonlijk had ik wel iets minder van deze intense momenten verwacht.

Hoewel er genoeg actie en verrassende plotwendingen waren, leek alles net iets te lang te duren. De vele politieke gesprekken hadden wat beknopter kunnen zijn. Er waren momenten waarop ik me door het verhaal moest worstelen, ondanks de elementen die normaal gesproken mijn aandacht vasthouden.

Poppy ontdekt dat haar innerlijke kracht veel groter is dan ze ooit had kunnen vermoeden. Ze wordt geconfronteerd met haar complexe verleden en de leugens die haar zijn voorgespiegeld over haar afkomst. Gelukkig staat Casteel aan haar zijde, en hij blijkt meer te zijn dan alleen maar een knappe verschijning: hij biedt haar volledige steun, laat haar uithuilen wanneer dat nodig is, en zorgt iets te graag voor de nodige “afleiding”.

Maar er ligt gevaar op de loer. Casteel en Poppy hebben een vastberaden plan om terug te keren naar de Verhevenen en hun beide broers te bevrijden. Zal Ian, de broer van Poppy, ook onder de verhevenen vallen? En kunnen ze Casteels broer Malik ontdoen van de kwade invloed van de bloedkroon? De missie is een zenuwslopend avontuur en ondanks de constante tegenslagen komen ze steeds dichter bij hun doel. Echter, niet alles verloopt vlekkeloos en wanneer Poppy's geliefden worden bedreigd, toont ze een meedogenloze vastberadenheid om hen te beschermen.

De evolutie van Poppy's personage is ronduit fantastisch. Ze transformeert van een onzekere protagonist in het eerste deel tot een vrouw met een persoonlijkheid die indruk maakt. Ze heeft zich ontwikkeld tot een krachtige en zelfverzekerde vrouw die stevig in haar schoenen staat.

Meer recensies van Sonja