Boeiend vanaf de eerste pagina

Sophia Amesz 25 maart 2024
Ik mocht namens De Club van Echte Lezers het boek De Verdeelde Staten van Amerika van Charles Groenhuijsen lezen. Als Amerika-correspondent heeft Charles Groenhuijsen heeft hij in goede kijk op het verleden, heden en wellicht ook de toekomst van de Amerikaanse politiek. Hij snijdt onderwerpen als de wapenwet, de abortuswet en de LHBTIQ+ gemeenschap aan. De verschillende cultuuroorlogen door de jaren heen komen aan bod.
De hamvraag door het boek heen is, komt het nog wel goed met Amerika? Met wellicht een nieuw termijn met Donald Trump als president. Wat kunnen we verwachten, als we de lessen uit het verleden meenemen.
Ik vond het een heel interessant boek, waar ik veel van het geleerd. Het is ook een boek dat je aan het denken zet. Het heeft me duidelijk gemaakt hoe het stemmen en de politiek in Amerika werkt. De verschillende standpunten van de Democraten en Republikeinen worden goed en duidelijk uiteengezet.

Meer recensies van Sophia Amesz