Niet denderend

SophieRogmans 20 oktober 2020
Ik kocht dit boek omdat het genomineerd stond voor de Hercule Poirotprijs, maar het is mij toch wat tegengevallen. Normaal schrijf ik geen mindere recensies, elke schrijver doet toch zijn best. Maar juist omdat het genomineerd staat en de schrijver een bekend journalist is (in België toch), vind ik dat ik er toch iets over moet zeggen.
Volgens mij een duidelijk voorbeeld van 'schoenmaker blijf bij je leest'. De essentials van het thrillerschrijven heeft Van Istendael duidelijk niet onder de knie. Hij schreef tamelijk flauw verhaal, het plot is erg zwak. Ik heb het diagonaal doorgelezen en heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb. Het staat bol van de cliché's en flauwe woordspelingen. Ik vraag me echt af waarom dit boek volgens de jury in aanmerking komt voor de HP-prijs, maar soit. Misschien ligt het aan mij, maar meestal zijn boeken uit long- of shortlists wel op zijn minst de moeite. Die leeservaring had ik hier duidelijk niet.

Meer recensies van SophieRogmans