Geen moment rust

SophieRogmans 20 oktober 2020
Heerlijke thriller die je in één klap meesleurt. Toonbeeld van een pageturner, ik heb echt genoten. De serie heb ik ook met veel plezier gevolgd en ik vind dat Luijten de hoofdfiguur Bob Lemmens uitstekend geportretteerd heeft. Het is een heel nieuw verhaal, zonder de populaire Freddy uit de serie, maar de vervanging door een maffia-bazin is zeker zo goed! (zo niet beter). De opbouw is fantastisch en Luijten zet een criminele firma neer met twee gezichten: het lekkere 'gezellige' karakter van een kermisfamilie, en aan de andere kant zijn het ook tegelijkertijd gewetenloze schurken.
De actie is af en toe erg hard, maar dat vond ik niet storend.
Een zeldzaam voorbeeld van een boek er goed in slaagt een aanvulling te zijn op de serie/film. Meestal is die combinatie niet zo gelukkig, maar Luijten is er met een 20 op 20 in geslaagd. Het boek had voor mij nog veel langer mogen duren, het was veel te vlug uit. Misschien het enige minpuntje: de lezer heeft geen seconde rust. Verder: een absolute topper!

Meer recensies van SophieRogmans