Aanrader voor Vaderdag

SophieRogmans 08 juni 2020
Ik ken Luijten inmiddels, las zijn vorige twee boeken ook al. Ik hoop echt voor hem dat hij wat meer doorbreekt, want dat hebben zijn boeken en personages echt verdiend!
Dit is de derde thriller in zijn Cools-reeks, en het is of de andere twee opgeteld worden in dit ene boek. Het is een lekkere lezer, heerlijk om mee weg te kruipen. De auteur is een echte verteller, en daar hou ik wel van. De galgenhumor van Cools, de vlijmscherpe tong van diens baas Durbecq, ik vind het een genot om te lezen. Ook met het plot zit het goed: langzaam neemt de schrijver je mee in een labyrint van potentiƫle daders van een toenemend aantal gruwelijke moorden. Is er een complot in het spel? En wie spant dan samen tegen wie? Vakkundig opgezet stijgt op gezette tijden de spanning tot die te snijden is, en de tweede helft van het boek is echt een rollercoaster aan opzwepende momenten. Mooie twists ook, ik zag ze aan het einde echt totaal niet aankomen! Ook de milieu/klimaat-link is verfrissend, ik heb nog niet veel thrillers met die invalshoek gelezen.
Zeer goede thriller dus, een echte aanrader voor bijvoorbeeld Vaderdag.

Meer recensies van SophieRogmans