Terecht vergeleken met Harry Potter

Soraya Latten 06 december 2019
Rémi hoopt naar de aanval op het Creodoom rust te vinden maar dan verdwijnt zijn vriend en ontdekt hij nog meer geheimen en waarheden over zichzelf. Hij weet niet meer op wie hij kan vertrouwen en besluit in zijn eentje op onderzoek uit te gaan en krijgt hulp vanuit onverwachte hoek.

“‘Nee, nee! Laat me los! Ga weg! Ik wil niet!’ Met alle kracht waar hij over beschikt duwt hij iets zwaars en warms van zijn borst […] ‘Zeger, laat me los! Au!’”

Terecht werd Update vergeleken met Harry Potter, want het is niet alleen net zo goed maar heeft ook dezelfde sfeer als de boeken van J.K. Rowling, maar na dit tweede deel te hebben gelezen zie je nog meer in hoeveel meer dit boek is, ik durf deze serie daarom absoluut de ultieme opvolger van de wereldberoemde Harry Potterserie te noemen. Dit spannende tweede deel van de Rémi serie is namelijk een geweldige opvolger van het eerste deel Update. Nadat je deel 1 dichtslaat zit je met verschrikkelijk veel vragen en Lara Reims zorgt ervoor dat, hoewel er in deel 2 nog nieuwe vragen bij komen, er veel vragen worden beantwoord. Hierdoor blijft het als lezer overzichtelijk en zijn er niet zoveel onbeantwoorde vragen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

“Thot heeft altijd gezegd dat je in het Creodoom kwam als je een bijzonder talent hebt, maar het lijkt hier soms meer op een verzameling dolende en gekwetste zielen”

De schrijfstijl van lara is net als in Update meeslepend en zorgt ervoor dat je het boek maar moeilijk kan wegleggen. Ze weet de personages opnieuw zo weer te geven dat ze zich direct in je hart nestelen en je ze eigenlijk niet meer los wil laten. In veel boekenreeksen vind je in elk nieuw deel nieuwe personages maar Lara houdt het bij de personages van boek 1 waardoor je hen steeds beter leert kennen en de achterliggende redenen achter hun daden ziet. Zo leer je niet alleen meer over Rémi en Emma maar ook over Arthur die in deel 1 wat meer op de achtergrond bleef, en over Abraham, de broer van Johannes Thot. Toch blijft een belangrijk personage nog heel mysterieus, terwijl je juist alles over hem wil weten, maar voor meer onthullingen over Zeger zullen we moeten wachten op het laatste deel van de Rémi serie.

Lara Reims vertrok 10 jaar geleden naar Frankrijk en schreef daar een tijdlang met uitzicht op Parijs. Recent verhuisde ze met haar gezin naar Boekarest waar ze opnieuw met een prachtig uitzicht kan schrijven. Haar debuut Upgrade werd erg goed ontvangen door lezers en recensenten, en ook Black-out doet niet onder voor het eerste deel van de razend spannende serie. Haar derde boek, en laatste deel van de Rémi serie, komt uit in maart 2020.

Meer recensies van Soraya Latten