Een eilandbruiloft

Soraya Latten 22 februari 2023
Met Een eilandbruiloft komt er een einde aan de serie Café Zon & Zee een serie die vele harten heeft gewonnen en dit laatste deel zou de fans zeker niet tegenvallen! Het is misschien wat minder “feelgood” dan de eerdere delen maar voor iedereen die tot het einde van deze reis op Mure is gebleven zullen genieten van de ontwikkeling die de verschillende bewoners van het eiland hebben gemaakt! Flora is uitgegroeid tot een zelfstandige ondernemer die zeker voor zichzelf durft op te komen en ook verschillende andere karakters hebben een reis gemaakt die je aan het begin van de serie niet zou verwachten.

Zoals we gewend zijn van Jenny Colgan laat ze haar verhaal tot leven komen door haar beeldende schrijfstijl. Niet alleen is het eiland Mure weer zo prachtig beschreven dat je direct zou willen verhuizen maar ook de karakters zijn meer vrienden van fictieve personages. Door Een eilandbruiloft kunnen we, zoals het nu lijkt, voor de laatste keer meekijken in hun leven en door de meeslepende vertelwijze van Jenny kun je dit niet anders dan dit, voor de meeste personages, een prachtig afscheid noemen, ook al is het misschien niet helemaal wat je aan het begin van het boek verwacht.

Aan het einde blijven er nog een aantal vragen achter voor de lezer en ik hoop dan ook van harte dat Jenny ons toch nog één keer meeneemt naar Mure zodat iedereen zijn verdiende Lang en Gelukkig krijgt.

Meer recensies van Soraya Latten