Winterse gezelligheid

Soraya Latten 18 januari 2022
Hanne is een twintiger wiens leven het niet mee zit. Ze werkt zich kapot bij een job waar ze een hekel aan heeft om haar appartement, wat ze haat, te kunnen betalen. Dan blijkt ze een vakantiehuis in de Ardennen te hebben geërfd.
Toe aan een nieuwe uitdaging begint Hanne samen met haar moeder in dit vakantiehuis, wat eerder een villa is, een bed and breakfast.
Ze is vastbesloten de harten van de plaatselijke bewoners en vooral de knappe klusjesman te winnen.

Winter in de B&B is een vrolijk en gezellig boek vol met liefde. Het boek zit vol kleurrijke personages en herkenbare, humoristische situaties die ervoor zorgen dat je wil blijven doorlezen.
Niet alleen weet Kaat de Kock een heerlijk liefdesverhaal te creëren ook de liefde tussen Hanne, haar vriendinnen, Kristie, Julia en Jade, en haar moeder wordt prachtig verteld. Hiermee laat Kaat duidelijk zien dat liefde op elk vlak belangrijk is.

Dit boek focust zich vooral op Hanne en haar moeder waardoor je hun goed leert kennen en je als lezer een band met beide krijgt. Dit zorgt ervoor dat je met ze meeleeft tijdens het opzetten van de bed and breakfast en alle zorgen die hierbij komen kijken.
De personages ontwikkelen zich op een natuurlijke manier, al veranderen de gevoelens van Hanne soms wel heel snel, en maken het boek echt een plezier om te lezen.
Ook de overige, wat minder aanwezige, personages zijn stuk voor stuk heerlijk om over te lezen. Ik was direct dol op Hanne haar vriendinnen en leefde ontzettend mee met de verhaallijn van Kristie. Ik hoop dat zij en Jade en Julia in het tweede boek nog meer aanbod komen.

Tegen het einde van Winter in de B&B verandert er plots heel erg veel waardoor het verhaal wat van zijn geloofwaardigheid verliest. Het voelt alsof Kaat de Kock net teveel informatie in het einde wilde stoppen waardoor de situaties razendsnel ontwikkelen en ook weer veranderen.

Daarnaast is het binnenwerk en de cover van dit boek echt geweldig. De cover geeft je gelijk een warm winters gevoel en met gezellige, cosy winterse plaatjes tussen de hoofdstukken door blijf je dit warme gevoel vasthouden.

Winter in de B&B is hiermee een warm, vrolijk en winters verhaal waar je doorheen vliegt en ik kijk uit naar het volgende boek over deze gezellige bed and breakfast.

Meer recensies van Soraya Latten