De beste thriller die ik dit jaar las

Soraya Latten 12 augustus 2019
Na talloze verhalen van haar oma over het spookstadje Silvertjärn wil Alice deze stad zelf zien. Niemand weet hoe het komt dat de volledige bevolking van dit stadje 50 jaar verleden verdween. Alice besluit met een klein groepje richting Silvertjärn te gaan om een documentaire te maken en hopelijk achter de reden voor deze verdwijning te komen.
Als ze in de verborgen stadje aankomen gebeuren er al snel rare dingen, is het stadje echt wel verlaten of speelt iemand van het team een bizar spelletje?

Begin aan dit verhaal en je zult het boek niet meer kunnen wegleggen tot je de laatste bladzijde hebt omgeslagen. Het boek is op zo'n manier geschreven dat je al na een paar pagina's zo in het verhaal wordt getrokken dat het moeilijk is om je ervan los te maken. De spanning begint al na het eerste hoofdstuk en blijft erin tot het laatste. Het boek wisselt af tussen het nu en toen en word dankzij verschillende brieven extra spannend gemaakt.
Ook wordt dankzij deze brieven en de afwisseling van het heden en het verleden steeds een klein stukje informatie gegeven wat je weer verder brengt op je zoektocht naar wat er 50 jaar geleden gebeurde in dit bijzondere stadje.
Camilla Sten heeft zo'n heldere beschrijving van Silvertjärn dat je het gevoel hebt dat je er zelf doorheen loopt en naast Lucy en haar collega's staat.
Persoonlijk vind ik een thriller vaak niet spannend genoeg maar tijdens dit boek (wat ik van 22.00 tot 01.00 uur las) durfde ik niet eens te stoppen met lezen om naar de wc te gaan. Mijn aandacht had het van het begin tot het eind wat het voor mij makkelijk maakte om dit boek 5 sterren te geven, minder is dit boek absoluut niet waard.

Al met al een ijzersterke thriller die je op het puntje van je stoel, bed, bank laat zitten tot de laatste zin.

Camilla Sten studeert psychologie en schrijft ondertussen voor verschillende Zweedse dagbladen. Voordat ze zelf begon met schrijven schreef ze al enkele thrillerseries samen met haar moeder Viveca Sten. De verdwenen stad is haar eerste boek en  zet haar op de kaart als de Zweedse Stephan King. Zeker een auteur om in de gaten te blijven houden.

Meer recensies van Soraya Latten