Vind je nieuwe favoriete thriller schrijver

Soraya Latten 10 december 2019
In dood door onschuld vind je 25 korte verhalen geschreven door verschillende Nederlandse en Vlaamse thriller auteurs. Het perfecte cadeautje voor elke thriller liefhebber.

“Hulpeloos ligt Barney op de grond. In gedachten overloopt hij de mogelijkheden om deze waanzin te overleven. Veel verder dan smeken komt hij niet. ‘Vermoord me niet! Doe mijn vrouw en kinderen niet aan wat jou is aangedaan.’ De woorden van Barney lijken een gevoelige snaar te raken, maar dat is vlug voorbij.” – De bloederige duivel, Alain De Lannoy

Een boek wat bestaat uit meerdere verhalen is altijd wat spannend om te lezen vooral als het ook nog door verschillende auteurs geschreven is. Waar de ene een verhaal echt levend maakt en spannend, laat de andere soms wat steekjes vallen waardoor het soms wat minder fijn leest.

“Hij keek haar met angstige ogen aan toen ze hem zonder aarzeling injecteerde met een grote doses insuline. Ze bracht haar mond bij zijn oor. ‘Dood door schuld,’ fluisterde ze. ‘Dood door eigen schuld.’” – Dood door schuld, Margareth Hillebrandt.

In Dood door onschuld waren de verhalen over het algemeen goed geschreven maar, omdat het korte verhalen zijn, wel redelijk voorspelbaar, wat toch de spanning enigszins uit het verhaal haalt. Toch is het boek vooral erg fijn om tussendoor, als je niet veel tijd hebt, te lezen. Heerlijk even weg te duiken in een verhaal en het boek daarna met een gerust hart te kunnen wegleggen omdathet toch weer een nieuw verhaal begint. Daardoor heb ik genoten van het lezen van dit boek en maakte het soms voorspelbare slot niet uit voor het leesplezier.

Wat erg knap is dat sommige auteurs ook in de korte verhalen personages en omgevingen echt tot leven hebben kunnen brengen waardoor je jezelf direct verliest in het verhaal wat je leest. Om dat te bereiken in zo’n kort verhaal is heel goed en deze verhalen behoren ook tot mijn favorieten uit dit boek.

“Voor ik wegloop, kijk ik nog een laatste keer naar haar om en fluister in haar richting: ‘Ik heb helemaal geen medelijden nodig.’” – Medelijden, Jered Vroon

Omdat het zoveel stukjes zijn is er ook voor ieder wat wils, wat grover, staat er in. Een spannende roman, kun je hier ook vinden. Met een mysterieuze twist, absoluut. Hierdoor leer je ook direct vele verschillende genres in het hoofdgenre Thriller kennen en zo lees je dus niet alleen een leuk, spannend en veelzijdig boek maar leer je misschien ook wel je nieuwe lievelingsgenre of auteur kennen!

Meer recensies van Soraya Latten