Een intrigerende murder mystery

Soraya Latten 08 april 2021
Let op momenteel is Het achtste boek alleen als ebook beschikbaar. Vanaf 18 mei 2021 ligt het fysieke exemplaar in de winkels

Dertig jaar geleden schreef Grant McAllister zeven verhalen die samen de bundel The white murders vormden en verdween daarna van de rader. Redacteur Julia besluit hem op te zoeken om zijn verhalen opnieuw uit te geven. Maar de verhalen zitten vol foutjes die lijken te verwijzen naar een echte moord. Julia lijkt al snel met een dubbele agenda naar Grant te zijn gekomen.

Wat is Het achtste boek een intrigerend verhaal! Dat begon al met de opbouw. We lezen steeds een verhaal uit de bundel die Grant schreef waarna er door Grant en Julia over gediscussieerd wordt en Julia vertelt wat er volgens haar niet klopt aan het verhaal, ook verteld Grant wat over zijn schrijfproces en aan welke voorwaarde een thriller moet voldoen. Door deze opbouw ga je als lezer al snel meedenken tijdens de verhalen uit The white murders en probeer je al voor het einde van elk verhaal erachter te komen wie de dader is en waarom, het lijkt haast een escapeboek zo intens ben je bezig om het mysterie te ontrafelen. Doordat er daarnaast ook nog verschillende vragen worden opgeworpen tijdens de gesprekken tussen Grant en Julia ontstaat daar al een heel nieuw mysterie voor de lezer wat ervoor zorgt dat je tot het einde geboeid blijft.

Alex Pavesi heeft met maar twee personages in zijn boek Het achtste boek toch ontzettend interessant gemaakt en zorgt ervoor dat deze twee personages zich ook ontwikkelen door het boek heen waardoor je makkelijk met ze kan meeleven en hun emoties en handelingen beter gaat begrijpen.

Het achtste boek heeft een goedlopend plot zonder onrealistische situaties en bevat meerdere leuke een onverwachte twists waardoor je als lezer steeds nieuwsgierig blijft naar wat gaat komen. Doordat het boek draait om de murder mystery verhalen die Grant heeft geschreven merk je ook dat het gehele boek onder dit genre valt en het dus net wat anders is dan een typische thriller van deze tijd maar dat vond ik persoonlijk juist ontzettend leuk om te lezen!

Door al het bovenstaande kan ik dit boek daarom vooral aanraden voor mensen die wel houden van een denkspelletje en van een goede ouderwetse murder mystery houden!

Alex Pavesi werkte als software engineer voordat hij begon met fulltime schrijven. Hij houdt van puzzels en lange wandelingen, iets wat je ook terugvindt in zijn debuut Het achtste boek.

Meer recensies van Soraya Latten