heerlijk meeslepend geschreven

Soraya Latten 19 oktober 2019
Lizzy is super blij met haar ‘nieuwe’ zus Lucy en samen hebben ze een geweldige tijd in Curaçao maar dan verdwijnt Isabella, één van de babydolfijnen, er gebeuren na deze verdwijning steeds meer verdachte dingen maar dan krijgen Lizzy en Lucy hulp uit onverwachte hoek.

“‘Isabella is verdwenen.’ ‘He?!’ Heel even blijft Lizzy staan, dan rent ze achter de anderen aan. ‘De baby van Jolie? Die hebben we vanmorgen nog gezien. Hoe kan dat?’ ‘Dat weten we niet. Ze komt niet.’ Er lijkt ijswater door Lizzy’s lichaam te stromen. Zij heeft Isabella vanmorgen opdracht gegeven om te springen… Is er iets misgegaan? Komt het door haar?”

Dit boek over Lizzy en haar vrienden is op spannende manier geschreven en neemt je mee naar de prachtige omgeving van Curaçao. Door de schrijfwijze van Suzanne Buis heb je regelmatig het gevoel alsof je met Lizzy en Lucy meeloopt. Je ziet de grappige dolfijnen voor je zwemmen en de prachtige kleuren van de flamingo’s zie je zo voor je. Je zult meer dan eens in de lach schieten door de grappige, stoere leugentjes die Lucy vertelt en waarmee ze andere een beetje bang probeert te maken.

“Doodernstig gaat Lucy door met haar verhaaltje: ‘Die haai moest een taakstraf doen… in het dolfijnentherapiecentrum! Om zijn leven te beteren. Dat was natuurlijk wel onhandig, want iedereen zou meteen bang van hem worden. Daarom… kreeg hij plastische chirurgie.’ Er kriebelt een lach-hik in Lizzy’s keel.”

Doordat er zoveel geheimzinnige dingen gebeuren in en rond het therapiecentrum wordt je door Suzanne steeds op het verkeerde been gezet, want wat is er toch gebeurt met Isabella. Net als veel jongeren vroeger, en nu nog steeds, de boeken van Floortje verslonden zullen ze zich ook vastbijten in de verhalen van Lizzy. Dit boek is er eentje om in één ruk uit te lezen.
Het boek wordt aangeraden voor kinderen vanaf 9 jaar

Suzanne Buis is onder andere bekend van de immens populaire Floortje-boeken en heeft hier al meer dan 500.000 exemplaren van verkocht. Lizzy, het geheim van de flamingo is het zesde boek in de serie van Suzanne over Lizzy.

Meer recensies van Soraya Latten